over vragenlijsten

Bij Eleos maken we op verschillende momenten (voor, tijdens en na de behandeling of begeleiding) gebruik van digitale vragenlijsten. Op deze pagina leggen we je uit wat we daarmee doen en waarom we dat doen.

Waarom krijg ik een vragenlijst toegestuurd?

Je krijgt een vragenlijst toegestuurd omdat je bij Eleos behandeling of begeleiding krijgt. Met deze vragenlijsten meten we het effect van de behandeling of begeleiding. Zo kunnen we vastleggen hoe en of onze manier van werken bijdraagt aan jouw herstel. Verder gebruiken we vragenlijsten om ons beleid te evalueren. Het invullen van een vragenlijst kan jezelf ook helpen om alles eens op een rijtje te zetten.

Hoe vaak krijg ik een vragenlijst?

Je krijgt op verschillende momenten een vragenlijst. Allereerst bij de aanmelding of intake, ter voorbereiding op het eerste gesprek. Daarna bij het eerste behandelcontact. Verder krijg je daarna elke drie tot zes maanden een vragenlijst, totdat je je behandel- of begeleidingstraject hebt afgerond.

Krijgt mijn kind ook vragenlijsten toegestuurd?

Bij kinderen jonger dan 12 jaar, sturen we de vragenlijsten naar een van de ouders. Vanaf dat een kind 12 jaar is, sturen we hem/haar zelf de vragenlijsten toe.

Hoe zit het met mijn privacy?

Bij Eleos willen we goed omgaan met de informatie die je ons toevertrouwd. De gegevens die je invult gaan in veel gevallen naar je behandelaar of begeleider, dat kan helpen om jou de hulp te bieden die je nodig hebt. Wanneer we vragenlijsten gebruiken voor (wetenschappelijk) onderzoek, bijvoorbeeld via ons Kennisinstituut, dan anonimiseren we jouw gegevens altijd. Wil je meer weten over hoe we bij Eleos met privacy omgaan? Bekijk hier ons privacy statement.

 Welke soorten vragenlijsten zijn er allemaal?

We maken gebruik van verschillende soorten vragenlijsten. We gebruiken bijvoorbeeld de ROM (Routine Outcome Monitoring). Deze vragenlijst meet het effect van de behandeling op jouw herstel.

Verder gebruiken we bij Eleos een vragenlijst over Existentieel Herstel. Eleos is een christelijke ggz-instelling. We vinden het belangrijk om de relatie tussen geloof en geestelijk welzijn te blijven onderzoeken en te ontdekken welke relatie jouw klachten kunnen hebben met je geloof in God. Helemaal aan het einde van je behandel- of begeleidingstraject krijg je een CQi-meting (Consumer Quality index) toegestuurd. Met deze vragenlijst meten we jouw tevredenheid en kwaliteit van onze zorg. Ook stellen we je met name praktische vragen (bijvoorbeeld: over het resultaat van de behandeling/begeleiding, bereikbaarheid).

Soms krijg je naast bovenstaande vragenlijsten een vragenlijst die specifiek over jouw klachten gaat.

Wat kan ik doen als mijn vragenlijst is verlopen?

Een vragenlijst heeft een vervaldatum. Helaas kunnen we je na het verlopen van de vragenlijst geen nieuwe toesturen. Je hoeft verder niets te doen en kunt de volgende keer weer gewoon een vragenlijst invullen. Natuurlijk hopen we dat je jouw vragenlijst wel op tijd invult, omdat het ook voor jouw herstel nuttig kan zijn.

Wil je nog meer weten?

Heb je na het lezen van deze pagina toch nog vragen? Neem dan contact met ons op via je behandelaar of begeleider of stuur een mail naar vragenlijst@eleos.nl.