Klachten

Ben je niet tevreden over de hulp die je ontvangt van Eleos? Dan kun je een klacht indienen. Een klacht zien we als een kans om onze hulp te verbeteren.

Je kunt op verschillende manieren een klacht indienen

Aan de rechterkant van deze pagina vind je de volledige informatie over onze klachtenprocedure en de formulier die je eventueel nodig hebt voor het doorgeven van een klacht. Of je geeft je klacht door via het onderstaande formulier.

Er is een verschil tussen klachten over vrijwillige zorg en verplichte zorg

  • Een klacht over verplichte zorg wordt meestal door de klachtencommissie behandeld. Je kunt vragen om de verplichte maatregel te stoppen. En je kunt een schadevergoeding eisen. Binnen 2 weken moeten de klacht over verplichte zorg afgehandeld zijn.
  • Een klacht over vrijwillige zorg start meestal met een gesprek met de medewerker. Dit is de medewerker die betrokken is bij de klacht. Er is een mogelijkheid voor klachtbemiddeling. En je kunt de klacht voorleggen aan de klachtencommissie of de geschillencommissie. Voor elke klacht is de termijn van uitspraak 6 tot 10 weken.

Zo dien je een klacht in bij ons in

Stuur een e-mail met jouw klacht en je contactgegevens naar klachten@eleos.nl. Of bel onze klachtenfunctionaris op telefoonnummer 088-892 10 12. Onze klachtenfunctionaris is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.

Of geef je klacht door via het klachtenformulier. De klachtenfunctionaris kan je ook de contactgegevens geven van de externe klachtenfunctionaris.

Wanneer je niet tevreden bent met onze klachtenafhandeling

Je kunt dan contact opnemen met de externe klachtencommissie. Stuur dan een e-mail met je contactgegevens naar externeklachtencommissie@eleos.nl.

Klachtenformulier

Heb je een klacht? Dan horen wij dat graag. Geef je klacht gerust aan ons door via het formulier.