Bij Eleos doen we ons uiterste best om goede zorg te bieden, we richten ons op jouw herstel. Het kan zijn dat je  verbeterpunten hebt. Die horen we graag van je. Het kan ook gebeuren dat je iets dwars zit en dat je ons hierop wilt wijzen. Hoe eerder je dit doet, hoe beter. Samen proberen we het probleem op te lossen.

Op deze manier kunnen wij iets doen met jouw verbeterpunt of klacht en kunnen we onze hulpverlening verbeteren. Dit is in jouw én in ons belang! Ook als je tevreden bent over de zorg horen we dat natuurlijk graag.

Wat kun je bespreken? 
Je bent ontevreden over iets of iemand. Je wilt bijvoorbeeld dat er beter naar je wordt geluisterd door je behandelaar, je wilt dat een medebewoner of begeleider anders met je praat of met je omgaat, of je hebt een idee hoe iets beter kan. Een verschil in beleving van jouw of onze kant kan voor onduidelijkheid zorgen. Daarom horen we graag van je.

Heb je verbeterpunten of een klacht? Dan kun je dit als volgt laten weten:

  1. Praat eerst met de persoon om wie het gaat.\
  2. Kom je er samen niet uit, bespreek het dan met je behandelaar, persoonlijk begeleider of met zijn/haar leidinggevende.
  3. Als je graag hulp wilt bij het bespreken of indienen van je klacht, dan is er een vertrouwenspersoon. Deze is er om jou hierbij te helpen. Hij of zij kan ook bij het gesprek aanwezig zijn. De vertrouwenspersoon behandelt je situatie vertrouwelijk.
  4. Kom je er met je hulpverlener of zijn/haar leidinggevende niet uit? Neem dan contact op met de interne klachtenfunctionaris van Eleos. Zij kan je meer vertellen over de klachtenprocedure en verder helpen bij het indienen van een klacht.

Hoe kan ik mijn vertrouwenspersoon bereiken?

  • Ontvang je behandeling van Eleos, ben je opgenomen in de fontein of krijg je specialistische begeleiding thuis? Dan kun je contact opnemen met een vertrouwenspersoon van Stichting PVP. Dat kan door te bellen naar 0900-448888. Kijk voor meer informatie ook op www.pvp.nl.
  • Woon je bij een locatie voor begeleid wonen van Eleos? Dan kun je contact opnemen met een vertrouwenspersoon via de Lelie Zorggroep. Dat kan door te bellen naar 0900-22 44 777 of een mail te sturen naar cvpeleos@leliezorggroep.nl.
  • Krijgt iemand in je naaste omgeving behandeling of begeleiding bij Eleos en heb je vragen hierover? Dan kun je  contact opnemen met de familievertrouwenspersoon, Peter Brakel (mail naar p.brakel@lsfvp.nl of bel naar 06-25 32  26 05).

Interne klachtenfunctionaris
Wanneer je er met je hulpverlener of zijn/haar leidinggevende niet uitkomt, dan kun je contact opnemen met de interne klachtenfunctionaris van Eleos. Zij coördineert de klachten binnen Eleos. Zij kan je ook meer vertellen over de klachtenprocedure en helpt je, wanneer nodig, bij het opstellen van de klacht via het klachtenformulier. Wanneer  je liever contact hebt met de klachtencommissie of een externe klachtenfunctionaris, dan brengt de interne klachtenfunctionaris je met hen in contact. Je kunt je verbeterpunten en klachten mailen naar klachten@eleos.nl. Naar aanleiding van je mail neemt de interne klachtenfunctionaris zo snel mogelijk contact  met je op.

Klachtenreglement
Het volledige klachtenreglement van Eleos kun je hier downloaden.