Wachttijden

We doen ons best om de behandeling en begeleiding zo snel mogelijk te starten. Het kan echter voorkomen dat er een wachtlijst is. Klik op een tabblad voor meer informatie over de wachttijden die voor uw situatie van toepassing zijn.  

Wachttijden ambulante behandeling

Als u zich aanmeldt voor hulp bij Eleos is er sprake van een wachttijd. Dit kan verschillen voor zowel de basis-ggz als de gespecialiseerde ggz, behandeling jeugd en behandeling volwassenen en per locatie.

  • De wachtlijst Intake is de tijd die u moet wachten vanaf het moment dat de verwijsinformatie binnen is tot aan het eerste intakegesprek.
  • De wachtlijst Behandeling betreft de tijd die u moet wachten tussen het intakegesprek waarin de behandelovereenkomst wordt vastgesteld tot aan de daadwerkelijke behandeling. 

Er wordt geen onderscheid gemaakt in wachttijden op basis van diagnose en/of verzekeraar.

In onderstaande tabel is de wachttijd per locatie en zorgvorm vermeld in aantal weken:

Ontbrekende gegevens
Het kan zijn dat in bovenstaande tabel gegevens ontbreken of dat een locatie niet vermeld is. Dit kan verschillende oorzaken hebben, zoals onvoldoende gegevens om te berekenen, een locatie die te klein is of in opbouw, of omdat de betreffende zorg niet ter plaatse wordt geleverd. Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met de betreffende locatie.

Wachtlijstbemiddeling
Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met Eleos, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf u eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).